Min rosa bok

2009-08-04 @ 20:19:07
Som utlovat har jag faktiskt röjt av lite. Det ser lite bättre ut än i morse. Kanske tar lite till, jag vet inte.

Nu är det i alla fall dags att laga lite mat. Andreas kommer hem om en timme ungefär och jag tänkte försöka ha det någorlunda klart då i alla fall. Det vankas pannbiff med lök och potatis. Jag fick bestämma helt själv för Babe eftersom det är jag som lagar maten. Jag orkade inte gå och handla så det fick bli vad det blir. Och för det andra hade han inga förslag så han får nöja sig med det ändå.

Jasså, nu sitter grannen och tittar på Allsång tror jag minsann. Hör "Stockholm i mitt hjärta" skråla utifrån. Hon är ju typ döv så hon spelar för nästan hela grannskapet.

"Den lilla rosa boken med hemligheter" har fått komma fram idag. En sån bok med lätt-dyrkat lås på, som allt som är för privat för att skriva här hamnar i. Den är inte speciellt välanvänd nu för tiden. Men idag kände jag att jag var tvungen att lätta mitt hjärta. Har alltid gjort så, skrivit ner saker som tynger mig där det inte är någon som tycker jag är gnällig eller upprepar mig för ofta. Det var skönt att klottra ner sina tankar.

Mat ja, det tar ju lite tid att göra dessa pannbiffar. För mig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback