Boplats-jakt

2009-08-13 @ 20:12:51
Igår var jag och plockade blåbär! Jag ska nog koka sylt av dom tror jag. Vi var på tre olika ställen innan vi hittade något och då fick vi ihop runt 2 liter på kanske en timme. Inte jätte bra men jag hade nog inte riktigt orkat rensa mer än så ändå. Vi var även runt på boplats-spaning. Det är lite svårt att hitta en bra plats att bo på med dom kraven vi har, Nära vattnet och på landet men ändå centralt. Inga grannar inpå huset men ändå inte isolerat. Inte för att det är jätte aktuellt direkt men det är alltid kul att planera lite. ännu roligare var det att det var andreas idé. Fast jag är bra sugen, det är jag!

Idag har vi meckat kullager. Vi hade tänkt åka inlines men andreas ville byta runt lite på sina hjul först. När vi väl började insåg vi att kullagrena var så skitiga att dom behövde en rejäl genomgång. Vi hann med att åka lite på eftermiddagen. Var ju tvungen att inviga mina nya fina. Är inte direkt duktig och det är säkert 2 år sedan jag åkte senast men jag börjar få kläm på att bromsa i alla fall. Det är alltid något.

På lördag är det namnkalas på Ingarö. Så i morgon ska vi ut och handla present. Jag fick lite ideér på dopet förra veckan på bra grejjer.

Det var nog allt för den här gången tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback