Vart tog semestern vägen?

2009-08-11 @ 11:47:34
Den är snart slut och jag har inte gjort någonting. Sitter och tittar efter ett nytt jobb och jag blir bara illamående. Jag vill ju inte jobba längre liksom. Jag vill plugga men får inte. Vad ska jag läsa för kurser om jag bestämmer mig för att göra det? Jag vill göra något annat än det jag gör nu men vågar inte riktigt ta tag i verkligheten. Men jag måste göra det för jag mår inte bra av den verklighet jag lever i nu.
Nu när Em är borta från jobbet kommer det bli ännu värre att gå tillbaka. Skolan börjar på måndag, men jag måste tillbaka till samma träsk som jag gått till i 3 års tid. Det är så lätt att fastna i det trygga trots att man inte trivs. Det är nära, själv jobbet är bra men chefen gör var enda sekund sur. Hur vet man att nästa arbetsplats inte är lika dan? Hur hitta man ett jobb där man inte behöver någon sorts utbildning, där man inte behöver jobba helger och som ligger nära. Jag slipper gärna sälja saker också. Tror inte att jag kommer hitta det jobbet. Så jag får väll fortsätta i mitt träsk några år till. Och bli bittrare än jag redan är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback