Igen!

2009-02-18 @ 08:29:50
Det här med bloggandet har som ni märkt kommit lite på sidan av. Jag har faktiskt inte haft tid att skriva något. Jag räknar matte all min lediga tid. Jag går faktiskt till och med på jobbet och tänker på det. Jag ligger fortfarande efter och det ska vara prov på måndag, men jag fick det framflyttat. Det är mycket svårare än jag hade trott att det skulle vara. Just nu sitter jag helt fast på en uppgift, varken jag eller Andreas vet hur vi ska kunna lösa den. Får fråga läraren imorgon när jag är där och hoppa över den tillvidare.

Annars har det inte hänt speciellt mycket sen sist. Jag hade två barn inne på jobbet igår som var de underbaraste jag träffat tror jag. Barn i butiken brukar annars inte vara så kul, det ska pillas på allt, slängas runt och lekas med. Men dom här två dom tog en sak tittade på den och hängde tillbaka den där dom tog den. Att inte alla barn är så. Dom hade tjatat på pappa om skridskor sen "stjärnor på is" gick, för dom ville också bli isprinsessor. Grabben var nog den mysigaste av dem, han ville inte ha pappas hjälp längre utan så fort han inte kunde själv och pappa skulle hjälpa skakade han på huvudet och pekade på mig och sa "Nä, hon!". Pappa fick inte längre sätta på eller ta av skorna, hjälpa med jacka eller mössa. Det var jag som gällde. Precis när dom skulle gå frågade pappan och dom skulle ta med sig mig och åka skridskor, Hon ca 4 och han ca 2, står där skuttar och skricker JAA!!! av förtjusning. Hade det inte vart för att jag jobbade hade jag åkt med!
Det är sådana barn som gör att man vill bli förällder ännu mer!

I morgon bär det av till IKEA! Äntligen har jag övertalat Andreas om att vi behöver en ny kontorsstol och en bokhylla. Det lär nog bli lite annat smått och gott som vanligt också.
Ikväll har Loke spelning på KGB i stan. Vi har inte bestämt om vi ska gå än, men jag är så trött på att alltid sitta hemma at jag tror vi kommer åka in. KGB är inte världens bästa ställe för en spelning, så Anderas är lite skeptisk men jag ska nog övertala honom.

Nu är det dags för plattången att göra sitt så jag kan gå till jobbet.

Auf Wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback