Ibland alltså...

2009-01-19 @ 21:06:54
Kom precis hem från Komvux. Efter att pappa startat bilen med startkablar så bar det av. Gick några förvirrade varv på sjukans plan 6 och kom tillslut fram tilld et jag trodde skulle vara mitt privata möte med min lärare. NÄ! För där sitter en hel bunt med personer och lyssnar på en genomgång av typ första kapitlet i A matten. Ja där kliver jag in, hamnar på första raden och får plugga själv. Har inget papper förutom det enda halvfulla ark som låg kvar i Ems bok jag lånat så jag får göra så gott jag kan. När pappret började ta slut blev det till att räkna långsammare. Tro nu inte att jag räknar fort, jag och Babe hade smygstartat i Karlskrona så jag hade fattat vinken lite innan. Okej. Lektionen är slut och vi som vill går vidare till en datasal för att gå igenom hur Fronter (programmet NKC använder sig av) fungerar. En baggis, om man hade en inloggning, vilket jag inte har, får ringa expeditionen imorgon. Efter genomgången gick jag ner till bilen för att se om den ville starta. Fick inte upp dörren eftersom den strular, svor några gånger och kom efter några minuter in. Som tur var ville den starta. Kommer hem till 2 skrikande katter som vill ha mat. Men det finns ingen mat som älskling så snällt påpekade i morse när han tog den sista. Så tack min kära för att du var så omtänksam och gick och köpte ny innan du åkte nu när du har suttit hemma hela dagen och klagat på att du inte har något att göra. Känner ni sarkasmen i det hela?! Det var bara till och vända och gå ut i regnet igen.

Nu är jag hemma, katterna har fått mat och jag har köpt mig ett Matte-block. Kurrar lite i magen men jag är på för dåligt humör för att ställa mig och laga någon mat. Älsklingen kommer hem sent men jag slipper hämta honom i alla fall.

Mrs. S kom ner idag och sa att vi inte skulle använda toaletten där uppe eftersom Chief troligen är magsjuk. Skönt tyckte vi att han går hem. Men NÄ! Han ska sitta kvar i några timmar till och smitta ner hela personalen. Jag har inte råd att bli sjuk. Det är lustigt att man blir så nojig när någon är sjuk. Höll andan när jag var inne på kontoret varje gång, ville inte prata med honom för att jag var rädd att bli sjuk, inte ens i interntelefon. Vi får hoppas på det bästa.

Borde sätta mig och räkna lite matte nu men jag skulle gissa på att jag kommer hamna framför Tv:n med min snoriga näsa och dåliga humör. Tar med mig boken i alla fall så får vi se hur det går.

Kommentarer
Postat av: malin

uuhhh.. Matte C kan det bli tråkigare... syn bara att det är bra å ha ibland.. Lycka till!

2009-01-20 @ 07:53:12
URL: http://maoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback