Vart tog elen vägen?

2009-06-27 @ 22:30:54
Ganska nyligen hemkommen från årets första planka och besök på Freja. Vi åt bara och åkte hem igen, babe ska ju jobba imorgon, igen.

Vilken blackout det blev i nynäs idag då! Vid typ halv 2 slocknade hela butiken och det visade sig att det var samma sak i nästan hela nynäs. Trehörningen, Sandhamn och Backlura/Svedviks hade tydligen klarat sig vad jag förstått. Hörde att det var folk drabbade ända upp till Västerhaninge. Det blev lite kaosartat där ett tag måste jag påstå. Vi kom inte in i kassalådan utan fick provisoriskt fixa fram växel så att dom som ville handla kunde få pengar tillbaka. Em och BGG sprang runt med pannlampor och försökte hjälpa kunderna som envisades med att handla trots mörkret. Vi fick upprätta listor på vad folk köpte så att vi kunde plocka ut sakerna ur systemet när elen väl kom tillbaka. Men det gick bra tillslut, vi hade räknat rätt och kassan stämde vid stängning. Skönt det!

Dock verkar vårat Viasat fått sig en knäpp och vill inte fungera. Däremot har vi som ni märker internet vilket är skumt eftersom viasat är kopplat via bredbandsuttaget. Nu kan ju jag inte direkt så jätte mycket om sånt här men jag tycker det verkar knäppt i alla fall.

Fick mina balkonglådor planterade idag! Dom ser inte så glada ut just nu men jag hoppas dom repar sig.Dom har fått massor med vatten nu på kvällen. Sen satt jag i 3 timmar och solade. Så gött!

Sitter och filurar på vad jag ska göra imorgon. Borde kanske städa men jag har ingen lust. Om det skulle ha vart dåligt väder hade jag nog tagit tag i källarförrådet men det ska vara strålande sol! Blir nog sola på balkongen. Kanske en sväng ner på stan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback