Tisdag.

2009-11-10 @ 20:27:28
Precis hemkommen från jobbet och Willy's. Väntar på att falukorven ska tina så att vi kan äta middag. Jag skulle ha tagit upp träningen idag men det blir inte så. Tanken var att Andreas skulle ha förberätt maten så att vi kunde äta och dra på en gång. Men han fick förhinder (ett nytt TV-spel som inhandlades idag). Det kunde han gott få eftersom han hade vart så snäll och åkt till IKEA för att reklamera en grej åt mig.

Dom verkar ha hittat en ersättare för mig på jobbet nu i alla fall. Dom har varit sugna på att anställa honom ett tag men inte behövt personalen. Nu fick dom chansen. Tråkigt att dom ska förstöra en sådan glad och trevlig människa med sin bitterhet och dåliga företagsverksamhet. Vi får väll se om han står ut. Jag ska ju tillbaka och jobba där i jul, inget jag längtar efter direkt men det är bra för plånboken.

Jag trodde aldrig att jag skulle resonera på det sättet, att det är bra att jobba utan att trivas endast för pengarna. Men ibland måste man. Studielånen blir höga trots att man inte får så mycket varje månad. Inget jag direkt har varit beredd på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback