Klara dig själv!

2009-10-30 @ 19:59:18
Det finns en kvinna här i stan som aldrig kan bestämma sig. Hon har absolut inga åsikter över huvudtaget och kan vela fram och tillbaka i timmar. Denna kvinna brukar vara på mitt jobb med jämna mellanrum, oftast för att köpa skor. Hon väljer alltid mellan 3 par, samma tre par varje gång. Första gången stog man brevid hela tiden och kommenterade, gav råd och rekomenderade. Andra gången hon kom kände man igen henne men kunde inte placera. Tredje gången undvek man, fjärde ignorerade och så har det fortsatt. Nu mer får hon sitta själv och prova så länge hon vill. Det är ingen som gör mer än att plocka fram de skor hon vill prova. Tragiskt nog är det en människa man inte orkar med. Det slutar alltid med att hon ska gå hem och fundera.
Denna kvinna kom in idag, min första tanke var "Åh nej!" Var dock glad över att jag inte hade skoavdelningen idag så jag förberedde mig för att skicka upp henne på övervåningen. Men tji fick jag! Idag skulle hon ha cykellysen. Och där stog jag. Det tog henne 45 (!) minuter att bestämma sig för vilka hon skulle ha och då hade hon 2 att välja mellan. Till råga på allt vill hon att jag ska gå ut och montera fast dom på hennes cykel. Det var massa folk i butiken och jag var ensam så jag var tvungen att säga nej. Då ser hon ut som om hon ska börja gråta och beklagar sig över att hon är så dålig på sånt där. Hon är verkligen en människa som inte kan ta hand om sig själv överhuvud taget och det gör mig så arg. Sluta vara beroende av andra människor i allt du gör! Det var ju en berskrivning på svenska med bilder som en 2 åring skulle förstå! Aargh! Vissa männsikor önskar man bara att man kunde slippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback