Släpp fångarna loss det är vår!

2010-04-21 @ 19:22:04
Shhhh! tyst, lyssna..... Det är alldeles tyst.... Ja, här i alla fall. Vi har äntligen fått tyst på våran akvariepump och jag tror aldrig att jag har uppskattat tystnaden så mycket som nu. Det som är mest irriterande är att nu vet vi varför den har låtit och att vi kunde ha fixat det för länge sedan. Strunt samma, nu är den tyst och så ska det förbli!
Idag har det, som alla nynäshamnare märkt, snöat. Hela dagen! Med den super vintern och det extrema april-vädret vi haft så kan man inte annat än förvänta sig en riktig kanon-sommar. En sån där perfekt sommar som inte existerar längre. Ingen ide att klaga på snön, det lär inte hjälpa direkt. Bara att acceptera tyvärr
Vi va på en liten promenad sent igårkväll, vi skulle och plocka tussilago men det var så kallt så vi vände och gick hem, det var då jag fann den, den första för i år.... För mig betyder det att våren är här på riktigt.
Drömmer mig tillbaka till tallbacka-tiden då man satt i backen ner till Nibble i havet av vitsippor. Det var tider det.

Kommentarer
Postat av: Elin

men jaa! vitsippor är verkligen tallbacka alltså. finfint det där.

2010-04-23 @ 09:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback