Kollektivtrafikens alla nötter.

2010-08-31 @ 19:13:02
Shit vad jag hatar att pendla vissa dagar. När folk står på båda sidorna i rulltrappan, när busslink sätter in fancy långfärdsbussar med fräsiga gardiner till Gullmarsplan så att man blir tvungen att stå hela vägen, när folk försöker kliva på tunnelbanan innan folk hunnit kliva av och när tunnelbanorna är så fulla att folk ramlar ut när dörrarna öppnas. Dessutom måste jag fråga varför folk plingar sjukt långt innan hållplatsen. Bussen från Gullmarsplan stannar på 4 hållplatser, Ösmo, Kullsta, Nynäshamn station och Gröndalsviken. Om man ska av vid Kullsta, varför plingar man då i ösmorondellen så att busschafören blir tvungen att sitta med den enerverande lysande lampan hela vägen ner till Nynäs? Jag var bara tvungen att fråga. Nötterna tar ju tyvärr inte slut där.

Imorgon slipper jag pendla, studiedag. Ska försöka ägna den åt att studera faktiskt. Vi har världens mest korkade projektarbete som jag inte kommit speciellt långt på. Men det sk aväll gå bra tillslut antar jag. Det är grupparbete och som vanligt när man inte väljer grupp själv så är det vissa som är mindre engagerade än andra, att vissa fortfarande beter sig som om de går på högstadiet!

Irritation på max idag? Nä, varför tror du det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback