Melodifestivalen

2010-02-07 @ 10:14:33
Som alla andra måste även jag kommentera om melodifestivalen.

Bidrag för bidrag: Poängskala 1-12 i kategorierna Låten, Showen, Kläderna & Chans i Oslo

Ola - Unstoppable
90-talets Backstreet Boys ringde och vill ha tillbaka sin 6 medlem.
Helt okej bidrag. plockade poäng med pianoslingan som var riktigt meddragande. I poängprotokollet slutade det på 15/48.

Jenny Silver - A place to stay
Kan kanske klassas som melodifestivalens sämsta bidrag... genom tiderna?
Jag har i alla fall lovat Andreas att aldrig någonsin ha strumpbyxorna utanpå skorna ala Jenny Silver.
Var tvungen att gå ifrån poängskalan och ge -2 i kläder. Det slutade på 1/48.

Linda Pritchard - Your making me hot
Shakira kopia. Meddragande. Mycket mer än så kan jag inte säga. 14/48.

Pain of salvation - Road salt
Väntade mig en explosion eller nått. Trodde den skulle komma igång, men inte det. Andreas gillade låten så där kammade dom hem några poäng. 15/48.

Andreas Ekoborg - The saviour
Överaskning för min del. Inte speciellt bra bidrag men jag visste inte att han hade den talangen. Har aldrig dragit paralellerna. 8/48

Jessica Andersson - I did it for love
+poäng för att hon faktiskt hade kläder på sig i år. Resten var väl inte så extraordinärt. Kanska dags att lägga ner? 10/48

Frispråkarn - Singel
Kunde ha vart bra om inte texten var så fruktansvärd. Bakgrundssångerskorna var kanske inte heller helt rätt till låten. Nja... 7/48

Salem Al Fakir - Keep on walking
Sååå söt! Min favorit helt klart. Låten drog med en och det kändes som ett helt okej bidrag. Kvällens bästa. +1 poäng i varje kategori bara för att han var söt. Dålig kraft i rösten dock. 27/48

Placeringar:
1. Salem Al Fakir (Globen)
2. Ola (Globen)
3. Pain of Salvation (Andra chansen)
4. Linda Pritchard (5)
5. Jessica Andersson (Andra chansen)
6. Andres Ekborg(6)
7. Frispråkarn (7)
8. Jenny Silver (8)
Rätt bra poängsatt med andra ord om man jämnför med vad folket tyckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback