Snälla hjälp!

2010-01-24 @ 09:56:21

Scenario:
Imorse vaknade jag av kramp i armen. Andreas ligger på den och jag rycker till utan att tänka, det gör ju jätte ont! Detta resulterar i att Andreas får ett rivmärke på ryggen...

Har jag rivit Andreas med min klocka? Har Andreas rivit sig på min klocka? Eller har min klocka rivit Andreas?

Egentligen är alla 3 samma sak men med helt olika innebörd. Detta ägnade vi en timme åt att diskutera irriterat och högljudt.

Vilket är rätt formulerat??


Jag vaknar med 2 blodiga jack i foten för ett tag sedan...

Har Andreas rivit mig med sin tå? Har jag rivit mig på Andreas tå? Eller har Andreas tå rivit mig?

Samma sak igen!

Åsikter tack, vad är rätt, eller finns det inget fel? Vi skulle kunna hålla på i evigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback