Brännskadad

2010-06-24 @ 10:34:16
Stå inte böjd över en burk kokande kondeserad mjölk när du öppnar den. Det gjorde jag, vilket slutade med en kokande ansiktsmask i kola-konsistens och ilfärd till karolinska akuten.

Jag har tappat huden på delar av näsan och kinden och fått svullnader över höger öga. Men ögat har klarat sig helt. Läkarna trodde inte det skulle bli några fula ärr då det bara är en andra gradens brännskadan och det bara är det översta hudlagret som lossnat. Det hudlagret som producerar ny hud såg fint och friskt ut så det borde inte vara några problem.

Däremot så har jag en stor vit kompress i ansiktet, får inte ha ansiktet i solen på troligen resten av sommaren och lär ha ont ett bra tag framöver. Så min nya bästa kompis är en stor vit hatt. Känns lagom kul. Men jag kan säga att om man ska till akuten så ska man in för brännskada i ansiktet, då blir man i alla fall prioriterad. Ansiktsmasken sattes på vid ca 21.00, var inne på Karolinska vid ca 22.30, träffade läkaren ca 23.00 blev omplåstrad och var hemma igen till ca 00.45. Ca 4 timmar och i detta är det då även 2 timmars resväg medräknat.

På sjukhuset.

Själva skadan.

Omplåstrad.

Kommentarer
Postat av: Therese

Men urs de ser inge skönt ut de där gumman! Hoppas de läker fint o att de inte gör allt för ont =( kramar

2010-06-25 @ 21:54:09
URL: http://beejbi.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback