Varje dag är en helgdag

2010-03-09 @ 23:36:41
Andreas i början på förra veckan: "Jag börjar nog bli sjuk, jag har ont i halsen och känner mig lite snorig." På order från mig stannar han hemma från jobbet för att inte bli värre och nästa dag är han pigg och kry igen.
Igår vaknade jag med halsont och idag har jag även börjat bli snorig. Så typiskt, det är alltid så här, han får känningar och sen bryter det ur på mig.
Idag har vi äntligen satt fast alla sladdar i vardagsrummet. Våra golv är numera sladdfria! Me happy! Vi satte även upp lite tavlor i "matsalen" och i hallen. Känslan av tomhet försvann lite.
Vårat gamla lilla akvarium har fått nytt liv och står nu i sovrummet. I en veckas tid har det fått stå och gotta till sig med bra bakterier. Idag fick det även invånare. 3st Slöjstjärtar och 1 Ancistrus-mal. Men nu är vi klara med akvariuminköp för ett tag.
Den här har Andreas döpt till Blue Monkey. Why? I don't know
Jag har helt tappat tidsuppfattnignen. Dagarna flyter ihop och tappar sina namn. Vet inte längre vilken dag det är. Det kommer bli jobbigt när vi börjar ha heldagar i skolan varje dag igen nu har man vant sig vid att vara ledig så mycket.
Nu ska jag gå och lägga mig och titta på våra nya fiskar tills jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback