Som utlovat

2010-05-18 @ 20:53:47
Tiden har gått så fort att jag faktiskt glömt bort bloggen lite.

Praktiken flyter på som den ska, dagarna är sådär härligt korta och jag har en kvart hem. Känns som om jag har ett helt extra liv när jag kommer hem på kvällarna.

Några "Årets första" har passerat, Årets första nyklippt gräs lukt, årets fösta dag i bikini på balkongen, årets första blommande träd, grillkväll, bilfärd med nervevad ruta, mm.

Och solbrännan tar sig. Vi har en mysig liten innegård på praktiken som vi sol-lapar i varje molnfri (och molnig men varm) dag på fikan och lunchen. Fortsätter det så här så kommer jag nog kunna bli lite brun i sommar.

Var inne i stan igår och träffade tjejerna från klassen. Mycket mysigt! Det blev uteserveringen på Snaps och sen Pizza Hut. Sen kom det obligatoriska äventyret hem med SL. Tåget försenat till Södra station på grund av"oförutsägbara förlängningar av helgens banarbete i Sundbyberg" som dom så fint uttryckte det. I Västerhaninge väntade det inget tåg utan vi fick veta att det var försenat från Nynäs på grund av signalfel i Hemfosa. När tåget väl kommer en halvtimme senare så får vi redan på att det kommer vända i Segersäng där ett annat tåg har spårat ur (!) så där skulle det finnas ersättningsbussar, dom visste däremot inte om bussarna redan stog där eller om dom skulle komma. Så jag klav av och ringde pappa som skickade lillebror att hämta mig. 23.15 var jag äntligen hemma och klockan skulle ringa halv 6 imorse (vilket den inte gjorde utan jag försov mig självklart och fick stressa).

Andreas fick sin tjänst på Giganten uppdelad från och med igår, så nu är han bara 28% på lagret och 50% i butiken som datorsäljare. Det är ju ett bra lyft men jag är lite rädd att han kommer fastna där och inte lyckas ta sig tillbaka till den bransch han en gång varit i, den har pluggat i och drömt om sen han var liten. Han har dock lovat att det inte kommer att bli så, så jag väljer att tro honom.

En uppdatering som utlovat. Ska försöka att komma ihåg att inte glömma bort bloggen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback