Svordomarna flyger där ute!

2009-06-13 @ 20:18:35
Det gick så bra ett tag. Sen bestämde vi oss för att gå ut och äta. Efter det har det mest gått åt h*lvete! Det har tagit oss 2 (!) timmar att lista ut hur vi ska få upp fronten i taket utan att göra skruvhål i den. När vi väl listat ut det får vi inte upp reglarna i taket utan att skruvarna drar ur pluggarna. Just nu är humöret inte det bästa i hallen. Min planering spricker totalt. Och då hade jag tagit i mer än jag trodde att vi skulle behöva. Ska det behöva ta mer än en dag att bygga ihop en garderob?

Vi hade en granne i förra lägenheten som var på oss för minsta lilla ljud som kom från oss. Hon har resulterat i att jag har knallat runt med magknip och varit livrädd för klagomål hela dagen. Här borras det i både väggar golv och tak. Klockan börjar bli mycket och jag känner hur paniken kommer. Det måste låta som fanken i resten av huset. Jag längtar efter villa!

Live feed!
Jag sitter nu och lyssnar hur det går för grabbarna. Det verkar som om hälften av reglarna är uppe och det ska strax knäckas en öl för att firas. Nä, nu är det en plugg till som j*vlas. Nu ska allt skruvas ner igen. Det borras lite, svärs och skruvas. Dom bankar och hamrmar och bankar lite till. Jag väntar bara på att det ska plinga på dörren. Nu är den typ uppe. Vad jag nu kan förstå så är det bara en borrning kvar nu. Den är dock ut i trapphuset så att alla kommer störas av det! Jag har fått Andreas att lova att han ska ta alla eventuella klagomål.

Tror jag måste gå och ta en cigg! Jag återkommer med kaoset imorgon.

Kommentarer
Postat av: tessi

vi har en likdan grin-svin-granne fast under oss. Har ont i magen av att bara sitta i soffan och kolla på tv.. hahahha

du får visa bilder på hallen sen när ni är klara! såg att vi har samma hatthylla (om ni köpte "skär" från ikea vs..) kram!

2009-06-13 @ 21:09:26
URL: http://beejbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback