Juletid = Övertid

2008-12-09 @ 08:22:23
Hata jobba i december!!! Jag jobbar över varenda dag och får ingentig för det. Det var nån som sa att man inte får betalt för övertiden när man är fast anställd, Men jag tycker det är lite skumt. Jag får avdrag om jag går tidigare någon dag men jag får inte pålägg om jag jobbar över, det nollställs inte heller. Chief och mrs S har som argument att jag inte jobbar tillräckligt många timmar varje månad men får 100% lön ändå. Därför är det som det är. Men nu har jag räknat på det och jag jobbar banne mig mina timmar och ibland till och med mer, utan all övertid inräknad utan bara min schemalagda tid. Jag tror dom blåser mig kraftigt. Har kollat timrapporterna som dom håller också. och dom skrivar bara att vi jobbar 8 timmar/dag. när vi faktiskt jobbar 8 timmar och 20 minuter. Vilket inebär att på tre dagar har jag jobbat in en timme, som inte blir inräknad i det hela. Sick. Ingen som har ett handelsavtal man kan få läsa? Frågade på jobbet men jag fick inte låna ett, "det behövs inte, det är det vanliga handelsavtalet bara." blev svaret. Men om jag nu vill veta vad jag har för skylldigheter till arbetsplatsen och vad dom har för skylldigheter till mig så borde juh inte det vara ett problem. Det känns juh som om dom döljer något. Har försökt få tag på avtalet på andra vägar också men har inte haft nån lycka. Ska höra med dom idag igen.

Antar att det inte bara är jag som har det så här. Så om någon vet hur det ligger till eller hur man kan få tag på ett avtal så vet ni vart jag finns.

Knas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback