Smart-Maja

2008-12-12 @ 18:50:25

Pappa kom in idag och sa att bilen var klar. det hade blivit lite mer jobb än det var tänkt men priset var ungefär det samma. Tydligen var bromsoljan så skitig att dom misstänkt att den inte var bytt sen 90-talet och när dom försökt att byta den så var nipplarna så igen gojsade att han var tvungen att borra upp dom för att få ut oljan. Men som kompensation så lyckades han laga bromsoket som skulle ha bytts istället. Så jag smiter iväg och hämtar bilen och tänker tanken jag får inte glomma den när jag slutar. Klockan blir 6 och vi klaffar igen. ställer mig i fikarummet och svär över att det regnar så mycket och att jag ska gå hem, tur att det inte är så långt. Så jag börjar knalla och när jag gått halvvägs hem kommer jag på att jag har bilen på jobbet. Så det är bara att vända och gå tillbaka och hämta åbäket. Så jag var lika blöt som om jag gått hela vägen hem fast att jag åkte bil. Men bromsarna fungerar iallafall

Nu får det faktiskt ta och frysa till så vi får lite snö. är trött på blasket.

För övrigt så har det vällan inte hänt så mycket. Em var ledig och Mrs S var sjuk så det var bara jag och Chief idag. Ni som läst tidigare kanske kan ana hur poppis det var. Kimmi kom på eftermiddagen och lyse upp. Tack.

A-Laget har borta match mot Vallentuna (tror jag) idag, Heja Heja Heja! Första matchen i Alltvåan. Hoppas det går bra för grabbarna.

Ska väll fundera på att stoppa nått i kistan kanske men jag kommer troligen återkomma. Har ni sett förövrigt vad älskade gjort med bloggen? Nöjd. Men han ska få mickla lite till.

Nä nu skriker grabbarna efter mat här hemma.

Stanna inne ikväll party-råttor. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback