Fortsatte på samma sätt...

2008-12-18 @ 10:45:55
Ber om ursäkt för mina utbrott igår. Det var en riktigt dålig dag. och den fortsatte lika dant efter att älskling kom hem. Försökte förklara hur jag känner och mår, men han kände sig bara pressad och oförstående. Kan inte kräva att han ska förstå när jag knappt förstår själv. Han tycker bara att det r dumt att jag vill sätta oss i en ännu mer pissig situation än vi redan är i. Barn kostar pengar, det är ingen nyhet. Och när vi inte ens har råd med mat, (Faktiskt! ) så är kanske inte barn det bästa för ekonomin. Men det är inte bara barn jag vill ha. Jag vill ha en trygghet också. Vilket jag inte har. vi vet inte hur mycket Andreas får jobba i januari och det gör juh bara läget värre. Fattigdom passar inte våran livsstil

För vi är fattiga. Vilket leder till nästa problem. Har nog aldrig mått så dåligt över jul någonsin. Okej att julkappar alltid ger en ångest, vad ska man ge till alla. man ska hitta något som är personligt och inte för dyrat pengarna ska räcka till alla och en själv. I år har jag inte en ända julklapp. Jo pappa får ett par kängor som han egentligen har köpt själv, Mamma kommer också få något men det är bara för att jag älskar henne och har dragit in på varenda krona och dragit av den på lönen nästa månad. Men resten!! Jag kommer komma till 11åring som fortfarande lever i hoppet om att jul inte har någon press och ekonomiska problem för hela Sverige. Där kommer vi stå och inte ha några julklappar med oss. Och det går inte att förklara att det är som det är och att vi inte kan köpa något till henne. Det finns inga pengar. jag har SÅÅ dåligt samvete! Någon som vet vad man kan köpa för 12.93:-

Kommentarer
Postat av: Tessi

12,93. Till en 11 åring? Godis!!!!??

Ja skulle blivit gla =D

2008-12-18 @ 13:12:08
URL: http://beejbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback