Turdag?

2009-04-11 @ 14:41:30
Okej dagen började kankse inte topp, Andreas hade (som vanligt) stått för länge i duschen och jag vaknade av att han var jätte stressad. Mammig som jag är gick jag upp och gjorde 2 kavjar mackor till honom och packade i hans väska. Då var klockan typ 06.45. När han gått gick jag och la mig igen. Klev upp igen vid 8 och gjorde mig i ordning och drog till jobbet. Känns som en så meningslös dag att jobba. Alla är lediga, solen gassar, det är inte en kotte som vill gå i affärer tänkte jag. Kom till jobbet och insåg att jag hade...rätt. Cat var hemma med feber, Em var tok förkyld men ändå på jobbet och så var det jag och Chief. Det rullade på. Ovanligt lite folk för en lördag och vid 1 gick Em hem, det gick bara inte längre. 10 över ett kom en kund in sen var det helt folktomt. Vid 2 kollade jag på klockan och tänkte "Gud va skönt bara en timme kvar". Då stänger Chief dörrarna och säger att han precis har bestämt sig för att vi ska stänga. Say what?! Har du också blivit sjuk? Han tyckte inte det var värt att ha öppet längre eftersom det inta var något folk. YES! Glad i hågen som jag blev sprang jag upp för trappan hämtade min väska och ut i det fina vädret. Halleleluja! På vägen hem ser jag även årets försa fjäril, en citrongul en. Nu är jag helt på topp kan jag säga.



Senare mot kvällen blir det påskmiddag hos Unonu och Blondie. Så nu ska jag nojja mig lite över att köra bil genom stan. Det verkar ganska lätt att ta sig dit. Men man ska inte säga för mycket, lyckades juh köra fel på vägen till IKEA första gången jag åkte dit själv, fast att jag åkt där hur många gånger som helst. Tur att min babe ska vara med mig. Nu vankas det lite sol-lapande på balkongen!

Bränn er inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback