Food-issues

2009-08-20 @ 21:10:00

På tv':n  visas reklamen för mataffären.se och jag blir jätte sugen på att skriva matlistor och storhandla. Men när jag börjar fundera på vad man kan äta så står det helt still, igen! Problemet i våran familj är att vi alltid ska ha det så avancerat men ändå simpelt. Nu efter våra tre år i eget hem så  har fantasin sinat. Tänk om man hade fantasin att komma på massa saker och kunna handla allt vid ett tillfälle. Det skulle vara värt mycket det. Men hur mycket finns det att välja på när det ska vara gott nyttigt och billigt samt att jag är fruktansvärt kräsen. Nä ingen kul inte.

Dagarna på jobbet flyter på ganska bra. Jag hade ett litet sammanbrott här i tisdags då allt bara rasa och jag grät mig tillslut till sömns. Jag tror att jag behövde det. Nu har jag sökt 3 nya jobb. Tar den lätta vägen och fortsätter inom samma kedja men i andra butiker. Hoppas på det bästa. Vill dock hellre plugga. Tjat-maja, jag vet.

Jag ska börja träna vattengjympa igen. Fast den här gången ska mamma följa med. Det ska bli jätte mysigt! Jag och Babe har planerat jätte länge att vi ska börja simma och nu vill jag verkligen göra det. Ställde mig på vågen i morse och det var inte okej. Inte. Jag är inte tjock, absolut inte! Men inte alls i närheten av var jag vill vara. Jag var närmre förr om man säger så så nu vill jag börja träna. Så jag ska nog ta en promenad nu när jag ändå bara väntar på Andreas.

Sparkar mig själv i baken!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ha, samma kommentar som jag kört - jag är inte tjock, men inte alls på den vikten jag vill. Har gått upp 3 kg under en månad (den månaden kallas semester).



Osså när man ska börja träna blir man förkyld..yeay.

2009-08-26 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback