Inkomster och Italien!

2009-02-19 @ 21:39:18
Det blev inget Loke igår. Fast det var nog lika bra kanske, dagens planer krockade lite med varandra så vi åkte till IKEA innan jag skulle till NKC. Trodde aldrig att det skulle gå, men 5 över nio gick vi ut genom dörren imorse. 12.40 var vi hemma igen. Snabb visit, och ändå hann vi bråka 2 gånger. Andreas är alltid så velig och kan inte bestämma sig för vad han tycker. Han är alltid skeptisk och vågar inte chansa, så nu när jag hittade gardiner som jag verkligen trodde p så vet han itne vad han tycker. "Tänk om det skär sig eller ser flickigt ut..." Höll på att bli galen ett tag. Jag kan juh inte komma hem och varva ner som honom för jag ser allt det där som jag inte trivs med. Jag har svårt att somna på kvällarna för att gardinerna i sovrummet är för korta och jag vill verkligen göra något åt det. Men vi kom hem utan gardiner den här gången också. Eller ja, vi köpte tunna vita att ha på kontoret eftersom jag hatar att ha persiennerna nerdragna och Andreas vill vara isolerad från omvärlden. Han vill inte se någon och ingen får se honom. Så nu får vi in ljus men ingen ser igenom. Ibland får man kompromissa helt enkelt. Det blev i alla fall en bokhylla och en ny stol till kontoret som planerat. Uppmonterat och klart tycker jag faktiskt att det blev bättre än jag hoppats!

Hjärnan känns som en tvättsvamp idag igen. Efter två besök på NKC så har jag pluggat min beskärda del för idag tycker jag. Orkar inte mer helt enkelt.

Imorgon är det jobba som gäller igen. Fy f'*n. Är så surt just nu, på riktigt. Speciellt när en gammal arbetskamrat ringde Andreas igår och frågade om han ville jobba på deras projekt dom håller på med i Italien. Dock handlar det bara om 2 månader men det är två månader i alla fall. Och företaget i fråga bjuder på en resa ner till Italien. Det skulle vara så skönt att få komma bort en helg. Även om man inte hinner så mycket och Andreas ska jobba. Sen är det i och för sig inte heller klart att jag får följa med. Men man kan juh alltid hoppas Med min tur skulle jag gissa på att det inte kommer hända mig. Skulle vilja snål-åka lite på hans räkmacka ibland. Han har sån förbannad tur jämnt. Men men, inte vara bitter nu Sara! Det här är jätte bra! Verkligen, jag är bara lite avis.

Det känns i kroppen att man har varit igång idag så jag ska nog kura upp hos min lycko-gubbe en stund innan jag somnar. Borde bearbeta honom lite på gardinerna där. Eller jag kanske ska ta det imorgon bitti när han är så trött att han inte vet vad han säger. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback