Ny dator.

2009-02-10 @ 22:56:03
Nu har jag nästan en helt ny dator. Fast ändå inte. Andreas har hållt på och bytt ut allt i datorn idag. Vi är juh inte som vanliga medelsvenssons när det gäller datorer, vi går inte till en stor kedja och låter en säljare visa oss vad vi ska ha (även om jag ibland önskar att det var så) utan Andreas plockar ihop det han tycker är bra och fnular till det själv. Vilket leder till en massa oväntade problem. Våran dator formateras ganska ofta och det händer att saker och ting som man vill spara försvinner titt som tätt. Program är inte längre installerade och saker funkar inte som det ska. Sånt märker man med tiden, oftast då Andreas inte är hemma och jag håller på själv. Den här gången verkar allt ha funkat ganska smärtfritt, jag har Word på datan till exempel, det brukar vanligtvis ta några veckor innan han installerar det. Nu är det bara att försöka lära sig det nya upplägget med Windows Vista. Skiljer sig något från det man är van vid.

Annars då? Fronter har strulat i 2 dar så jag har inte kunnat logga in. Idag äntligen fick jag ta på någon på NKC som kunde hjälpa mig.
Fick för ett tag sedan en massa papper från Agria om betalningar som jag inte har förstått mig på, så jag ringde och redde ut det idag också. Har även fått en del pluggat i F-ekonomi. Skönt. Tycker inte om att ligga efter. Dock är inte golven skurade än, men jag hoppas på imorgon. Andreas jobbar sent då så jag kanske kan ta mig tid.

Hur som haver, nu tänker jag kolla blogg världen och sen ska jag sova.

Night everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback