Varför?

2009-03-16 @ 21:37:16
Varför går aldrig mina planer i lås?! Det blev inget bära ner i källaren idag heller. Nu ska Babe spela sitt KillZone 2 och slappa efter en lång dags arbete. Grejjerna är dessutom för tunga för att jag ska orka dem själv.

Tror att min mage börjar balla ur, så fort jag äter sväller den upp som en ballong. Det är nästan "gravid-mage" utseende på den. Lite jobbigt faktiskt. Skulle gissa på att jag antingen får i mig för mycket av något eller för lite. Eller så är det något annat, stress? Skit samma, jag lider inte av det än.

Kom fram till massa nya smarta ideér till vårat framtida hus idag igen. Känns som om jag vill börja bygga på en gång. Än har vi juh inte ens fått i ordning på den här lägenheten. Kanska ska avklara det här projektet innan vi börjar på nästa. Känner mig bara så rastlös när det gäller den här renoveringen, allt hänger på vad andra prioriterar. Jag vill ha i ordning min hall, sätta upp dom gigantiska spegeldörrarna som bara står här hemma och tar plats. Andreas käre far har dock lite svårt att få ändan ur vagnen så att säga. Höll på att skratta ihjäl mig när han erbjöd sig att bygga vårat framtida hus. Om han skulle ha det projektet skulle jag vara glad om jag hade ett hus innan pensionen. VI bestämde häromdagen i alla fall om vi skulle ha tegel eller trä. Det har vart mycket vägande fram och tillbaka. men jag tror vi har beslutat oss för tegel. (Det låter nästan som om det ligger väldigt nära i tiden med det här huset.)

Känner att mitt humör börjar bli bättre i alla fall. Idag har solen skinit (på förmiddagen åtminstone) Det känns som om våren är nära. Skönt att få slippa mörker-deppet. Det har inte vart speciellt jobbigt att gå till jobbet heller. Det är nästan så att jag har trivits vissa dagar.

Måste börja kolla upp det här med högskolor nu också. Nackademi-kataligen damp ner i brevlådan för någon dag sedan och jag kände hur klumpen i magen växte. (Det kanske är den som blåser upp magen för mig) Ska söka flera skolor till hösten i år är tanken. Måste bara hitta några bra.

Jag är inte så bra på det här med att skriva korta inlägg. Ska alltid vara så ingående på allt. Suck. Jag avslutar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback