Fick lite tid över.

2009-10-18 @ 12:29:00
Vi har tvättstugan idag. Alltid lika kul. Not. Såg igår att tiden efter oss var ledig så vi chansade och tog sovmorgon. Så snart är allt klart. Längtar tills jag har egen tvättmaskin.

Gjorde provet i går ju. Kom dit i tron om att jag hade 2 timmar på mig och tog det lugnt och kontrollräknade allt hela tiden. Provet var lika dant som testet dom hade lagt ut på hemsidan fast med andra siffror i stort sett. Jag visste med andra ord att den första delen var lätt, mitten tog tid och slutet var lätt. Så när 45 minuter hade gått och jag var klar med första och nästan halva mittendelen så var jag riktigt nöjd. Helt plötsligt meddelar dom att det bara är 5 minuter kvar på provtiden och att det kommer bli en liten rast innan engelskaprovet börjar. Kul. Det här var inte information som hade gått fram till istortsett någon. Det var jätte många som blev upprörda och besvikna. Men tydligen så var det test-tid i två timmar, 1 till matte och 1 till engelska. Så ja, jag missade hela slutet och halv mitten. Istället för att jag hade gjort början och slutet först och sen gjort så många mittenuppgifter som jag hann med. (Vet inte om någon överhuvudtaget har hängt med på vad jag menat) Men jag tror jag klarade godkänt gränsen ändå. Men jag ska nog inte räkna med någon plats på skolan i första taget. Framtide får avgöra som i de flesta fallen.

Vi har börjat prenumerera på Bamse-tidningen! Det är jättmysigt eftersom vi båda var stora fan när vi var små. Roligt nog så var det "Tillbaka till trollskogen" i det här numret. Man fick en liten återblick av när Lilleskutts öron blev trollade till morötter av häxan Hia-hia. Den läste man ju när man var liten.

Nu ska jag ta det sista i tvättstugan och sen ska jag duscha mina katter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback