Minderårig på nytt

2010-04-14 @ 23:10:01
Andreas skulle köpa folköl nere på willys idag och kassörskan frågar om han är tillräckligt gammal för att för göra det. "Med råge" svarar han och tillbaka får vi kommentaren: " Det har jag svårt att tro, med den lilla tjejen" och så sneglar hon på mig. Va f*n va det liksom. Antar att man vill se yngre ut än vad man är vissa gånger, men jag har faktiskt inget emot att se ut som de 24 år jag snart fyller. Och även om det är svårt att tro att jag är 23 så ser jag väll ändå inte ut att vara så ung att jag har en pojkvän som inte fyllt 18 än?! Nä jag blev faktiskt arg, hade lust att gå och hämta mitt legg (som jag oturligt nog inte hade med mig) och trycka upp i ansiktet på henne.
Annars har dagen bestått av en promenad i solen, omplantering av lite blommor, stor-handling, och inköp av trall till balkongen(!). Äntligen ska vi få trall på balkongen, så som jag har längtat. Andreas har varit duktig och lagt ut det mesta nu på kvällen, men det blev snabbt kallt och mörkt så det är lite kvar. Kommer bilder på resultatet lite senare helt enkelt.
Plockade fram cykeln i söndags! Det är något speciellt att få damma av den varje år. Den fick gå en tur ner till hamnen där vi matade änderna lite. Nu är det vår på riktigt tror jag.
Stannade hemma idag från skolan. Är så less på läraren som bara maler på. Dessutom så har jag redan kunnat allt som vi gått igenom de dagar jag varit där så jag tror inte att det var någon större förlust idag. Ska åka dit imorgon igen och se vad det ger.
Nu, sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback