Hål i plånboken

2010-12-05 @ 10:57:19
Trevlig andra advent allihop!

Jag har kommit in i den årliga shopping perioden. Det spelar ingen roll vad det är jag handlar så länge det inte är mat. Idag ligger suget på Kopplingsur och förgreningskontakter. I know! Hur tråkigt kunde det bli egentligen? Men jag behöver det och jag skulle känna mig lite mer nöjd om jag fick köpa det. Kanske ska åka iväg och handla det imorgon. Både jag och Andreas är så, när det blir mörkt och trist vill vi spendera pengar, gärna på dyra saker. Därför är julen alltid lite extra dyr hos oss. Det har ju redan blivit en träningsbänk och en hushållassistent samt en massa annat smått och gott, devis helt nödvändiga saker som vi egentligen klarar oss utan. Andreas vill köpa sig ett nytt objektiv till kameran, vilket inte är speciellt billigt och jag vill köpa massa annat. Det här med julklappar är jag så dålig på, så det är inget kul att handla. Själva känslan när man ger bort något är jätte härlig, men man ska komma på vad man ska ge bort också och det är där det blir tråkigt. Som jag läste i en annan blogg "Det är lätt att köpa julklappar till sig själv".

Jag ska faktiskt försöka städa idag. På något sätt lyckas jag alltid slingra mig ur mitt eget grepp. Och när dagen är slut sitter jag fortfarande på samma plats som på morgonen och inser hur dålig jag varit, idag också. Skärpning! Jag mår ju inte bra av det.

Förresten, ska man inte få en sån där påse till julkorten med posten snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback