Melodifestivalen

2010-02-27 @ 22:42:46
Jag har vart riktigt dålig på att kommentera melodifestivalen. Första grejade jag ju men resten har hamnart lite vid sidan av. Missförstå inte jag har sett varenda minut.

Gör en snabb resume av tidigare deltävligar

Deltävling 1

Deltävling 2

Erik Saade - Manboy
Helt okej låt, lite barnslig kanske. Plusspoäng för regnet, lite skoj var det allt. Det var nog inte deras mål att det skulle vara dock. 25/48

Andra generationen & Dogge - Hippare hoppare
Det här var ju inte bra bara. Som dom sa så hoppas jag på att man fick "en cykel på köpet" om man röstade på dem. 9/48

Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Tråkigt bidrag. Komemr knapp ihåg det efter några minuter vilket är ett dåligt betyg. 8/48

Highlights & Mist - Come and get me now
Här var det någon som ville vara Magnus Carlsson. 12/48

Pauline - Sucker for love
En av mina favoriter! Jag gillade hela paketet, mycket bra. 31/48

Andreas Johnsson - We can work it out
Lät ju precis som bidraget han ställde upp med förra gången. Tyvärr är det ju alltid samma sak med honom. 18/48

Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Underbart
Alla musikstilar ska ju representeras, charmig men om den hörde hemma i schlagern vet jag inte. 11/48

Hanna Lindblad - Manipulated
BDSM? Med lite kläder hade det kunant vara riktigt bra. 24/48

Placeringar:
1. Pauline (Andra chansen)
2. Erik Saade (Globen)
3. Hanna Lindblad (5)
4. Andreas Jonsson (Globen)
5. Highlights & Mist (7)
6. Kalle Moraeus & Orsa spelmän (Andra chansen)
7. Andra Generationen & Dogge (6)
8. Anna Maria Espinosa (8)


Deltävling 3

Alcazar - Headlines
Bättre än tidigare bidrag. Svängigt som Alcazar brukar vara. 30/48

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Gjorde inget större intryck mer än att jag fick vibbar av en nyckter Håkan Hellström.

Elin Lanto - Doctor Doctor
Paris HIlton i Carola fläkten. Lite töntig text men i det hela ganska bra. 27/48

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek?
Välkommen tillbaka Kenneth men tyvärr kan inte Ted ersättas. Det kändes som om de försökte få tillbaka något som varit borta i många många år, ett fenomen. 15/48

Getty Domein - Yeba
En personlig åsikt är att i schlagern så ska sveriges bidrag vara på antingen svenska eller engelska. Annars så var det ett bra bidrag. 19/48

Timoteij - Kom
En blanding av Nordman och lilla melodifestivalen. Ingen storfavorit direkt. 15/48

Darin - You're out of my life
Lite besviken blev jag faktiskt. Hade hoppats på samma rysningar som i Idol 2004. Trodde det skulle vara lite mer klös i honom. 29/48

Crusified Barbara - Heaven or hell
Det var som vanlig rock. Inte mer än så. 28/48

Placeringar:
1. Alcazar (Andra chansen)
2. Darin (Globen)
3. Crusified Barbara (Andra chansen)
4. Elin Lanto (7)
5. Getty Domein (6)
6. Timoteij (Globen)
7. Erik Linder (5)
8. Johannes Bah Kuhnke (8)


Deltävling 4

Sibel - Stop
Lite Lady Gaga vibbar på kläderna. Jag tyckte låten var bra. 29/48

Py Bäckman - Magisk stjärna
Hon såg ut som Ozzy Osbourne! Inte bra faktiskt.

Neo - Human frontier
Känndes lite Mika över honom. Ganska bra faktiskt men efter att ha lyssnat på P4 Premiär idag så trodde jag att det skulle vara bättre.

Lovestoned - Thursday
Ingen jätte hit. Det började bra i alla fall. 20/48

Anna Bergendahl - This is my life
Alldaglig. Jag fastnade inte för den. Vet inte ens vad jag ska skriva om den. Söt klänning, gillade inte matchandet av skorna. 19/48

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
"Rädda schlagern" Riktigt schlager bidrag! Sen om det var så där superbra som det borde ha vart är en annan femma. 26/48

Noll Disciplin - Idiot
Mycket bättre än jag förväntat mig. Vissa delar av den var bättre än andra. 24/48

Peter Jöback - Hollow
Tråkig. Men jag har aldrig gillar Honom heller så det var nog ganska väntat att jag inte skulle gilla det här heller. 13/48

Placeringar:
1. Neo (Andra chansen)
2. Sibel (7)
3. Pernilla Wahlgren (Andra chansen)
4. Noll Disciplin (5)
5. Lovestoned (6)
6. Anna Bergendahl (Globen)
7. PEter Jöback (Globen)
8. Py Bäckman (8)

Jag gissade bra från börjar men sen gick det utför. Det har även varit få bra bidrag i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback