Studiedag.

2010-02-11 @ 23:18:25
Hemma idag och för en gångsskull så gjorde jag faktiskt vad dessa dagar är till för... Plugga. Hade gjort det mesta i gårkväll så det var inte så mycket. Men nu har jag gjort alla uppgifterna som finns att göra. Undra vad vi ska göra imorgon, hmmm.

Efter det var klart så har jag pysslat på här hemma. Monterade isär ugnen och gjorde rent alla glas i luckan. kändes lite halv skumt när man rycker till och ungsluckan hoppar av. Dock var ju det tanken. Så nu är den fin, nästan. De som bodde här tidigare hade nog aldrig gjort rent glaset så det var så fastbränt att det inte gick att få rent. Stod i drygt 2 timmar och skrubbade med t-röd och massa andra lösningsmedel som jag hade hemma.

Akvariet fick sig en omgång. Jag rensade bort en massa flytväxter, så nu är det ljust där i igen. Plockade upp pumpen och skulle göra rent den men när jag tömmer den på vatten ser jag hur det spattlar i slasken. Då har ett stackars yngel legat i pumpen när jag plockade upp den. Ytterligare ett yngel låg kvar i behållaren och ett hade tyvärr fastnat och dött i svampen. De 2 som levde fick åka tillbaka i akvariet. Nu när man återigen kan se något därinne så har jag kunnat räkna till 11st yngel. Dom har kommit sen vi köpte nya fiskar förra veckan så dom nya fiskarna var nog gravida när vi köpte dem. Kul! När jag ändå är inne på ämnet. Ingen som vill ha en "sugpropps"-mal? Den har bllivit så stor att jag tycker synd om den, tycker han borde ha större yta att vara på. Eller om någon vill bli av med ett akvarium, 100 liter eller större, till billig penning så är jag intresserad.

Det har även blivit 2 limpor bakade, diskat och skurat i badrummet idag. Tiden räckte inte till mer.

Har pejlat in en mobil som jag är riktigt sugen på. Jag har ju bindningstid kvar på min 3-lur men funderar på att köpa en ny ändå. För den är såååå fin! Betalar bara för abbonemanget idag som det är ändå. Andreas ska kolla upp priset imorgon på jobbet.

Nu blev det hr jätte långt. Ledsen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillar malar :) Nu har vi 2 st stora akvarium så jag tänker bli maluppfödare...



Ha en bra fredags kväll!

Kram!

2010-02-12 @ 19:48:49
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback