Aktiva Sara!

2010-01-19 @ 22:28:10
Känndes som om jag hamnat på efterkälken igen, kollade arkivet ochj ag hade fel. Jag sköter mitt bloggande ganska bra.

Idag har jag varit aktiv och duktig! Vi vaknade ganska sen och låg och drog oss ett tag. 10 var vi uppe och gick för att handla frukost. Blev lite stressigt för 11 satt vi på tåget till haninge. I haninge lekte vi lite kull och sprang runt och kastade snö på varandra på busstorget. Fortsatte resan till ändhållplatsen där vi var och hämtade nya bilen! Den är inte jätte ny men 10 år yngre än våran gamla skruttiga Volvo. Jag gillar den här bilen stark och kommer nog att lära mig älska den! På vägen hem tog vi en omväg till skopunkten för att hitta ett par nya svarta stövlar till mig. Andreas hittade ett par som var helt perfekta! Jag har på smala vader  men dom här tror jag att jag kan ha till kjol också. Han är allt bra han!

Sprang in en snabbis på Giganten och hälsade på Andreas gamla "chef" som bytt butik och pratade lite. Tog oss hem och i den här bilen händer det faktiskt något när man trycker på gasen!
Vidare till banken där jag löste in mitt studiebidrag som jag fått på check. Till elon och hämta ut ett brev som jag fått avi på, hade ingen aning om vad det kunde vara för något men det visade sig vara en Bamse-sportbag som tack för fortsatt prenumeration. Handlade. När vi kom hem ringde jag försäkringbolaget och försökte säga upp försäkringen på gamla bilen, men jag var tvungen att skriva över den innan det gick. Samt teckna en ny till den nya bilen. Ringde bostadsföreningen för att höra om det finns några parkeringsplatser men dom svarade inte. Andreas får ringa dom imorgon! Hjälpte Andreas sätta upp lite kablar i hallen och betalade bilen. Iväg och simmade, hem igen och hjälpte Andreas med maten. Registrarade mitt kontonummer hos Swedbank och skrev ut min studieförsäkran som jag verkligen måste lämna in imorgon! Nu är dagen snart slut och faktiskt så är jag riktigt nöjd. Jag har haft en bra dag och humöret har vart på topp nästan hela tiden! Hoppas morgondagen blir lika bra den!

Kommentarer
Postat av: Vera

Hur kan du lösa in studiebidraget när du inte skickat någon studieföesäkran? Hängde nog inte riktigt med där i din tokproduktiva dag.... =)

2010-01-22 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback