Dagens ämne

2010-01-14 @ 22:06:20
Både idag och igår har samtalsämnet i skolan varit Paradise Hotel. Inte direkt mitt favoritprogram, har faktiskt inte sett ett enda avsnitt, någonsin. Tydligen så går någon av deltagarna på våran skola. Varje avsnitt leder till nya diskussioner.

Igår på tunnelbanan så såg jag en sån härlig människa! En riktigt lång man med ett avlångt och smalt ansikte som drog tankarna till ryssland. På huvudet hade han en hatt av fårull, lurvigt ljusgrå, en sån som är platt uppepå typ ett brett pannband med lock. En lång mörkgrå rock oxh i handen hade han en sån där gammal riktig doktorsväska! Jag kunde inte förmå mig att le. Så unik!

Han förgyllde min dag.

Igår gick vi igenom bokföringsprogrammet som vi ska arbeta med i framtiden, På 6 timmar hann våran lärare gå igeom.... F1. Jag vet inte hur många gånger hon förklarade för oss att vi fick upp hjälp rutan om man tryckte på F1, man kunde få väldigt mycke användbar information där. Jösses. Vi bad henne även att öka tempot, men det gick inget vidare. Vi gick även igenom lite konteringar och verifikationer, utskriftsvyer och annat smått och gott. Inte så lärorik dag kanske.

Var på vattengympan igår också. Äntligen! Har inte varit iväg sen i höstas så det var skönt att komma igång igen. Skulle ha åkt och simmat idag men det blev inte av. Ska iväg imorgon istället när jag ändå är ledig.

Tänkte jag skulle hinna städa imorgon också. Andreas pappa kommer på lördag och lagar middag här till oss, Bobbo och Carro. Han delar nämligen lägenhet med en kompis och vi har det större här. Det kan ju få vara lite städat då i alla fall.

Nu ska jag ta och göra det sista inför kvällen oh sen ska jag faktiskt sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback