Lokaltrafiken i ett nötskal

2010-01-18 @ 08:47:00
Vaknar imorse (nästan i tid) och gör mig redo för dagen. Behöver inte stressa allas och jag kommer ihåg att packa allt jag behöver under dagen. Knallar iväg till bussen tillochmed lite för tidigt. känner mig nöjd att ha tagit mmig upp trots att det inte är en speciellt viktig dag i skolan, vi ska spela något spel/lek som inte känns allt för lockande. Vi ska låtsas att vi säljer presentkort och sen utveckla det till ett lönsamt företag. Jaja jag är på väg nu så jag står där och väntar och det börjar samlas folk. Vi väntar ovh väntar ovh väntar och väntar och väntar. När bussen är 10  min sen så ringer någons telefon. Då är det någon på starthålllplatsen som meddelar att bussen inte gått därifrån än. Frusen som jag var gick jag hem, lagom grinig för att min braiga morgon antog den här vändningen. Hemma kollar jag när nästa kommunikation går och hur sen jag kommer bli. I väntan på nästa buss strosar jag runt och plockar lite här hemma. när det är dags att gå gör jag mig iordning igen, det börjar bli lite stressigt. Springer till vardagsrummet för att hämta mobilen och ser bussen köra förbi. Jaha. Missat 2 bussar. Nu bli jag jätte sen, dom hinner stänga dörren och jag får inte komma in innan nästa rast. Missar genomgång och hela alltet. Jag blir helt enkelt hemma idag. Jag orkar inte åka in längre.
Ska plugga lite inför tentan istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback