Sköldpaddan av kärlek.

2010-01-24 @ 18:50:44
För kanske 10 år sedan var min mormor och morfar hos oss och firade midsommar. Där vi var fanns det ett lotteri där ett av priserna var en lampa som såg ut som en sköldpadda. Jag blev fullständigt förälskad i den här sköldpaddan! Min morfar gick och köpte alla lotterna som fanns kvar på ringen utan att jag visste om det bara för att vinna den. När det var dragning så vann han inte bara lampan utan även alla andra priser i lotteriet. Lampan gav han självklart till mig. Känner man min morfar så vet man att det här inte något som han vanligen gör.

Idag bestämde sig Tiger för att han skulle få ett av sina mupp-ryck och satsar genom vardagsrummet och upp på fösterbrädan där lampan står. Tigar kan inte hoppa som vanliga katter utan ner faller både katt och lampa. Min älskade lampa gick självklart sönder, skalet i glas gick i bitar.

Jag tycker inte om min katt så mycket just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback