Bussar.

2010-03-26 @ 17:38:19
Vad gör bussarna om dagarna? Jag åker bussen till Gullmarsplan på morgnarna och för ett tag sedan så åkte jag en buss där högtalarna tjöt och en list satt löst, den gungade runt och guppade i takt med groparna i vägen. När jag sen skulle hem på eftermiddagen så åkte jag samma buss! Vad har den bussen gjort hela dagen?

Alternativ 1
Den åker in till Gullmars på morgonen, kör turer i stan under dagen och sen hem till Nynäs på kvällen. Men varför kör en busschaufför från Nynäshamn "dragspelsbuss" i stan om dagarna? Vilket leder till...
...Alternativ 2
Bussen kör till stan på morgonen, åker tom tillbaka till Nynäshamn, kör runt i Nynäs hela dagen, åker tom till stan och sen tillbaka full med folk. För det första är det ett otroligt omiljövänligt alternativ som jag hoppas på inte stämmer, för det andra så¨lär det vara alldeles för dyrt att sätta en chaufför som ska ha lön att köra en tom buss fram och tillbaka som drar en massa bensin (eller etanol eller diesel eller raps eller vad nu bussar går på). Detta alternativ kan naturligt vis vara tvärt om, att det är en chaufför från stan som åker tom till Nynäs på morgonen istället.
Självklart finns det säkert fler alternativ men finns det någon med lite "inside information" om det här eller vet hur det kommer sig på annat sätt, så please tell. Har funderat mig blå på detta minde intressanta fenomen.
Hur som helst så är han som kör halv 8 bussen in till Gullmars i vanliga fall en mycket trevlig man som hälsar alla en bra dag och berättar hur vi ligger till jämfört med tidtabellen. En dagens ros till honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback