Slapp vecka och stora utgifter.

2010-09-13 @ 19:13:42
Ikväll blir det soppa, kyckling och rotfruktssoppa. Har varit jättesugen på soppa i typ 2 veckor och idag tar vi oss i kragen och gör en. Andreas har teorikurs nu på kvällen så det blir jag som får laga maten, har redan hackat upp allt förutom kycklingen som ligger på tining, så det är bara slänga i när det börjar närma sig. Tror det kommer bli super!

"Ledig" i morgon, onsdag och fredag, halvdag torsdag så jag har en riktigt slapp vecka. Tenta nästa tisdag så jag antar att jag får plugga lite imorgon. I alla fall gå igenom allt jag klottrat ner och kallat anteckningar den senaste månaden. Sen blir det lite intensivare studier i grupprum i slutet av veckan. Det har känts helt hopplöst fram till idag då vi hade repetition. Vi har haft 2 lärare så på torsdag får vi se om andra halvan känns lika bra.

Kom ut till bilen igår och insåg att ena bakdäcket är näst intill platt!! Va f*n!? Har väl reflekterat över att det har sett ut att vara mindre luft i det än dom andra men inte så här. Aja, åkte till macken och flåsade i lite tryck och åkte till Ösmo där pappa hjälpte mig att byta till reservdäcket. Det var så oanvänt att klisterlapparna fortfarande satt kvar. Det vanliga däcket satt det en skruv rakt in i. Men pappas kompis skulle ta med det till jobbet idag och laga det.

Var hos tandläkaren idag. Och vad är inte ett besök där för Sara om inte följt av ett återbesök med lagning? Att det alltid ska vara så. Det har absolut inte med min tandhygien att göra för den är bra jag lovar. Däremot så har jag dåliga tänder rent allmänt. Trist och dyrt! Som tur är så hade jag 2 tandvårdsbidrag liggande så det blev i alla fall lite billigare.

Typiskt att alla utgifter ska komma samtidigt. Tror dock att vi är rätt säkra nu. Det mesta har ju redan hänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback