Valresultat

2010-09-20 @ 12:08:06
Vilken hysteri det är i Sverige idag! Inte så konstigt egentligen. Varje valår är det ju åsikter om vilka som egentligen skulle ha vunnit som flyger både åt höger och vänster men nu har det hänt grejer! Sverigedemokraterna är invalda i riksdagen. Tydligen ska dom vara där eftersom vi lever i ett demokratiskt samhälle och det är folket som har röstat in dem men jag tycker att det är ganska fördjävligt faktiskt. Dom har nu makten att bestämma allt, rött och blått neutraliserar varandra och SD väljer vad som ska ske. Jag tycker även att det är fel av Alliansen att försöka värva MP genom att ändra sina valfrågor för ett samarbete. Alliansen är valda på grund av sina frågor dom drivit innan valet. Det vore fel att ändra dem nu. Däremot har jag inget konkret förslag för att motarbeta SD, förhoppningsvis gör dom bort sig och försvinner till nästa val. Jag måste medge att det är med spänning jag väntar på handlandet i riksdagen de kommande åren. Det är en svår nöt att knäcka. Och jag vet att om SD får för mycket att säga till om så kommer rött hålla blått skyldigt vid nästa val, precis som dom gjorde med finanskrisen i år. Jag var splittrad in i det sista, har inte varit aktiv tidigare och har röstat blankt i alla (de få jag kunnat) val jag jag vart med i tidigare. Men min lapp är räknad även om jag inte tror att den gjorde någon jätte skillnad i det stora hela. Resultatet hade blivit det samma även om jag röstat annorlunda. Jag har gjort vad jag kunnat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj sara läste nästan precis ditt inlägg fast i en annan blogg. dum brud hette du om jag inte missminner mig?

om man inte gillar någon av muppartierna e det klart man röstar blankt. skulle inte kalla de människorna som tar sig till vallokalerna fast de röstar blankt för soffliggare!

men man slutar aldrig förvånas över vad folk utan fritid skriver i sina bloggar =)

2010-09-20 @ 22:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback